Robert Jurčić: Turizam sutra

0
100

Thierry Breton, francuski poslovnik čovjek i europski povjerenik/komesar za unutrašnje tržište i usluge je 21 travnja 2020 godine održao govor kojim je najavio promjene u turističkoj industriji i u kojem smjeru će se u budućnosti razvijati europski turizam. Sada ovdje navodimo dio njegovog govora o budućnosti turizma u Europskoj uniji !?

“Korona virus predstavlja enormnu svjetsku prijetnju zdravlju stanovnika, a Europa se nalazi u epicentru krize…. Osim zdravstvene krize suočeni smo s ekonomskim šokom koji je veći od svih kriza nakon 1929 godine. Ja to govorim jasno pošto svi mi moramo biti realistični o onome što se nalazi pred nama. Imamo krizu i ona će biti vrlo ozbiljna… Svi sektori ekonomije će trpjeti, ali ja ću se ovdje fokusirati na turizam…. Mi procjenjujemo da će hoteli i restorani izgubiti 50 % svojih prihoda, turističke agencije 70 %, a kruzeri i zrakoplovna industrija 90 %…. U skladu s gospodarskom situacijom u Europi mi pripremamo novi Maršalov plan za Europe od kojega će turizam imati najviše koristi….

Osim borbe s posljedicama krize mi trebamo gledati u budućnost, u svijet sutrašnjice koji će se neupitno razlikovati od svijeta sadašnjice naših društava i ekonomija. Svaki plan za oporavak, svaki plan za pomoć turizmu koji se temelji na državnoj pomoći mora biti praćen tranzicijom kako bi obuhvatio sve sektore, ekologiju, Internet i strateške realnosti. To je bilo potrebno prije krize, a sada je to postalo obvezno…. Europska strategija za turizam se sastoji od 3 komponente:

  • Turizam mora biti u središtu Europskog zelenog plana i promovirati održivi nasuprot masivnog turizma kakav danas možemo vidjeti u određenim gradovima i regijama. To će biti pitanje nalaženja ravnoteže između zaštite turističkog ekosustava i ekonomskih realnosti. To nije pitanje onemogućavanja stanovnika da putuju nego promocije na primjer lokalnog turizma. Ova promjena će biti praćena novom Europskom politikom o turističkoj mobilnosti.
  • Turizam će se trebati digitilazirati i naći ravnotežu između takozvanih tradicionalnih igrača i glavnih digitalnih platformi.To nije pitanje borbe jednih protiv drugih pošto će se oboje trebati promjeniti. Neki će trebati postati digitalniji dok će drugi trebat postati svjesniji svoje pozicije unutar sistema. Novi zakon o Digitalnim uslugama na kojemu radimo će pružiti priliku da se nađe ta ravnoteža.
  • Turizam mora postati strateška djelatnost zbog svoje ekonomske i socijalne težine i jer se temelji na bogatoj europskoj povijesti i kulturnoj raznolikosti. On se isto mora zaštiti posebno od agresivnih investicijskih strategija od neEuropskih država koji mogu uzeti sadašnju krizu kao priliku da kupe najvrijedniju europsku imovinu po sniženim cijenama. Ja ću posebno to pratiti zajedno s državama članicama kako bi naši alarmni sustavi pratili strane investicije.

….Ja stoga predlažem da se stoga organizira prvom mogućom prilikom kada to zdravstvena situacija dopusti Europski turistički sumit kako bi svi zajedno razmišljali o budućnosti i kako bi izradili plan prema održivom, inovativnom i jakom Europskom turističkom sektoru”

Naš zaključak ovih njegovih izjava o budućnosti turizma, o turizmu budućnosti bi bio blokiranje ili kako se to diplomatski govori destimuliranje turističkih putovanja koja štete prirodi (čitaj:ispušni plinovi) zajedno s realno govoreći ukidanjem turističkih agencija. Nitko ne može zabraniti na primjer Amazonu ili Bookingu da prodaje turistička ljetovanja jeftinije od turističkih agencija bez obzira na želje Europske unije.

Govoreći konkretnoj o Hrvatskoj i najavljenoj destimulaciji turističkih putovanja izvan vlastite regije nema potrebe upasti u paniku. To će Europska unija neupitno pokušati provesti, ali između njenih zakona i realnosti postoji bezbroj razlika. Primjer tih razlika, da ne kažemo kršenja europskih zakona je zakon kojim se središnjim bankama zabranjuje kupovanje državnih obveznica. Na kraju zakon je tako interpretiran da središnje banke mogu kupovati državne obveznice, ali preko posrednika, preko komercijalnih banaka.

To nam daje nadu da novi europski zakon o turizmu neće zaživjeti u sada zamišljenom obliku.

Robert Jurčić, Hladna istina